lördag 22 oktober 2011

Och ett mer balanserat sätt...

..att säga det på, är att vi var på SÖS med Freddie häromdagen, och sjukgymnasten bekräftade det vi också uppfattat; att Freddie inte använder båda sina sidor på ett riktigt sätt. Högerarmen är tydligt efter utvecklingen hos vänstar arm och hand.
Oliksidighet. Eller CP-skada om man hellre vill. Om än lindrig får vi hoppas.
Nu ska vi börja med rörelseterapi för Freddie nästa vecka och stimulera den sidan som är lite efter.
Jag har rätt gott hopp om att det ska gå. Men vi får se. Jag har inte läst så mycket om det, så jag känner att jag har rätt dålig koll på vart det här ska ta vägen. Det finns tendenser i benen också, och då har jag förstått att Freddie kan få svårigheter att lära sig gå. Det gör ont att tänka på. Men det är bara att fortsätta älska och gå vidare. Det går av sig självt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar