fredag 28 oktober 2011

Lite information för dig som inte vill bli blästrad med känslor! :-)

Med anledning av de senare inläggen på bloggen, kände jag att jag behövde beskriva läget för er i klartext.  Befriat från mitt känslosprut, som finns i bloggen. :-)
Vi har under flera månader lagt märke till att Freddie inte är liksidig. Så vi sökte hjälp för det för några veckor sedan. Terapeuten upplevde samma sak och skickade oss till rehabilitering. Freddie hade ju på ett tidigt stadium två små hjärnblödningar i lillhjärnan, och det är väl inte så långsökt att misstänka att dom ligger bakom det här. Det klassas som en cp-skada, men den diagnosen är väldigt vid. För Freddies del kommer det troligtvis handla om att hon kanske har lite nedsatt funktion i en arm eller att hon inte koordinerar sina rörelser helt perfekt. Hennes balans kanske påverkas. Inget vet ännu eftersom man märker symptomen i takt med att hon utvecklas. Men Freddie är ju precis lika söt och glad och normal som vanligt, och även om vi såklart blev lite sorgsna, så är det här ingen katastrof. Så var inte för oroliga. Den rätt onyanserade bild av en CP-skada, som många med mig säkert har, med rullstol och svåra spasmer, kommer nog inte passa så bra in på Freddie. 
Vi har, märk väl, faktiskt inte blivit remtterade till en neurolog än. Fast vi redan inlett habilitering. Det är lite märkligt, men sista ordet är liksom inte sagt än. 
Det kanske var osmidigt att langa ut dom här inläggen på bloggen, men det känns fortfarande som ett bra sätt för oss att hålla vänner uppdaterade. Lite bekvämt och egotrippat :-) Så  slipper vi vara riktiga olyckskorpar när vi svarar på fina omtänksamma konstateranden att allt gått så bra med: Ja, det är fantastiskt, men hon är lite CP-skadad... ;-) 
Allt gott till er som fortfarande är vårt stora stöd. Freddie Loves You! 

1 kommentar:

  1. Jag vet inte vad du har fått för kommentarer som gör att du behöver försvara vad du skriver på din egen blogg. Jag kan absolut förstå alla känslostormar som finns runt dig. Det är din blogg, du hoppas att den ska vara personlig och det blir den när det finns plats för känslorna. Jag känner med dig och hoppas att du alltid känner friheten att skriva det du behöver! Och KRAM till dig! Tack också för din röst i Karlavagnen!

    SvaraRadera