onsdag 31 augusti 2011

Vänta och se...

Nu har vi varit hos doktorn med Fredrika och vi möttes av både dietist och sjukgymnast. Superbra. All vikt och längd och huvudomfång såg jättefina ut. Freddie väger ju som sin korrigerade ålder dvs som en 4,5 månaders bebis.
Lungorna lät också fortfarande bra. Faktiskt trots att hon var förkyld förra veckan för första gången. Det måste ha varit en lätt infektion, men ändå.
Sen var det det här med motoriken. Hon kan nog anses vara lite sen med sin motorik i armarna och händerna. Hon griper ju inte kontrollerat än. Men det blir ju faktiskt bättre. Vad gällde spasticiteten i ben och armar tyckte de att hon var ok. Det har ju också gått tillbaka otroligt mycket sista månaden.
Men vi fick i alla fall ett extra inbokat besök vid åtta månader, för att följa upp det.
Jag ser ju hur hon är. Hur hon är världens undebaraste tjej. Stark, godmodig, rolig och snäll. Men att hon har lite knasiga saker för sig ibland. Men det gör inget. Vad som kommer blir min framtid. Häromdagen blev jag så lycklig, när jag tänkte på att vi faktiskt givit Storebror det jag önskade mig så svårt när jag var liten. En lillasyster. Och han vet att uppskatta henne. Det vet jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar