tisdag 9 augusti 2011

Hålla ihop händerna....

Den sista veckan har Freddies koordination blivit aningen bättre.
Hon kan öppna och sluta sin vänsterhand, koppla ihop händerna framför bröstet och
leka med fingrarna!
Reflexen att skjuta ifrån med benen är inte riktigt där än och hon har fortfarande "gångreflexen" kvar
på ena benet.
Faktum är att det känns som vår hemsnickrade sjukgymnastik hjälper lite, för vänster arm är inte lika spastisk och den känns mycket mer avspänd, efter att vi gympat lite.
Det ska bli intressant att se vad de tycker på SÖS vid vår nästa kontroll om två veckor.

Annars är amningen tyvärr fortfarande på nedåtgående. Nu ammar Freddie bara på morgonen och någon enstaka gång under dagen. Jag vet inte om det är någon som klarar att kombinera mjölkersättning och amning för det är ju så uppenbart att hon tycker mjölkersättningen är sötare. Och vi är ju lite sockersvaga i min familj...
Det är tom så att hon ratar bröstmjölk om vi häller upp den i en nappflaska!
Så nu pumpar E ut och så blandar vi det med ersättningen.
Kanske inget hållbart alternativ, men vi kör så länge det går.

I helgen fick jag egentid när E reste bort med barnen. Det var otroligt skönt.
Två dagars segling kan göra underverk med tålamodet, men
den första vanliga dagen efter, har jag inte så mycket tålamod ändå, känns det som.
Det är nästan lite tyngre.
Som att man fått smak för egentid, och har svårt att hitta tillbaka.
Lite sjåpigt, eftersom jag tycker barnen är fantastiska och jag får skylla mig själv som skaffat dom.
Men "the best is the enemy of the good"!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar